Inveo koupilo službu DODO, otevírá nové možnosti v oblasti outsourcingu e‑commerce

Významnou akvizici na pomezí e-commerce a logistiky uskutečnil na přelomu roku e-commerce akcelerátor Inveo. Od skupiny KKCG koupil 100% podíl v osobní asistenční službě DODO. Ta před rokem startovala jako B2C služba, její role však roste také v B2B segmentu, kde zajišťuje kvalitní a zodpovědnou obsluhu poslední míle pro e-shopy a online služby. V průběhu března dojde k definitivnímu sloučení týmů a veškeré procesy s konečnou platností převezme Inveo. 

Pro Inveo se jedná o důležitý krok v rámci naplňování jeho strategie 360° e-commerce. Portfolio společnosti zahrnuje kompletní vývoj a správu e-shopů na bázi revenue-share, řešení directmailingové komunikace nebo analýz a plánování a realizaci výkonnostních kampaní. Akvizicí přidává službu, která výhledově zajistí logistické potřeby pomocí vyškolených osobních asistentů, schopných přizpůsobit se potřebám daného e-commerce subjektu.

Inveo díky tomu dokáže obsloužit také nové businessové projekty. „Akvizicí DODO výrazně rozšiřujeme portfolio našich služeb. Nově jsme schopni ještě více provázat online a offline aktivity stávajících klientů. Zároveň se však s pomocí DODO chceme zaměřit také na akceleraci výkonu při řešení poslední míle u dalších služeb. V tomto ohledu již probíhá testování s několika klíčovými hráči českého e-shopového a food-delivery trhu,“ uvádí Michal Menšík, CEO Inveo.

Pod křídly e-commerce akcelerátoru Inveo by mělo dojít k zásadnímu posunu služby nejen na poli B2B, ale také B2C. Podle Menšíka by se z ní měl do roku 2018 stát hlavní hráč na poli P2P doručování zboží. „Chceme výrazně rozšířit síť kurýrů, abychom mohli co nejrychleji vstoupit také do regionů. Přitom budeme i nadále trvat na plné kvalifikaci kurýrů a budeme striktně vyhodnocovat a hlídat kvalitu jejich práce. Právě díky kombinace flexibility a spolehlivosti máme šanci stát se v dohledné době lídrem celého P2P delivery trhu,“ zakončuje Menšík.

DODO je vysoce flexibilní osobní asistenční a kurýrní služba. V segmentu B2C slouží především top manažerům, produkčním, matkám na mateřské, ale také studentům nebo v České republice žijícím cizincům. Na základě objednávky pomocí SMS nebo Facebook Messengeru je služba schopna zajistit okamžitou pomoc s takřka jakýmkoli problémem – ať se jedná o dovoz čerstvé pizzy, nákup kancelářských potřeb či vyzvednutí obleku z čistírny. To vše v řádech desítek minut či v případě složitějšího zadání několika hodin. Pro e-shopy a e-commerce služby v rámci B2B pak funguje jako vysoce kvalitní, spolehlivé a „feedback-friendly“ řešení poslední míle. V současné době působí DODO v Praze, kde má čtyři desítky kurýrů, ale chystá se také do dalších měst České republiky. Využívá kompletně vlastní infrastrukturu včetně vozového parku.

Největší český e-commerce akcelerátor je většinově vlastněný e-commerce expertem Michalem Menšíkem, který mimo jiné stojí za projekty Slevín nebo PayLo. Kromě vlastní e-shopové platformy nabízí tailor-made mailingovou službu Mailforce, službu pro analyzování emailingů Mailytics a od roku 2017 také osobní asistenční službu DODO. Ve svém portfoliu spravuje e-commerce aktivity brandů jako Asko, L'Oréal, Alpine Pro, Bambule, Teta nebo Douglas.